Sunday, September 28, 2014

The Chipmunk - Video

When I was watching the garden through the kitchen window, out in New Hampshire, I was seeing the chipmunks running around. They were especially keen on the sunflower seeds that they picked from the flower heads all day long.

After a while I was noticing this little guy here that was pretty much flipping out in trying to catch this flower head. I kept watching him and was giggleling along. Then I grabbed my camera and went outside to sneak up on him. It actually worked without scaring him off and I got to take this sequence of video for you.

I hope you enjoy it just the same.




Als ich den Garten aus dem Küchenfenster beobachtete, in New Hampshire, flitzten die Streifenhörnchen überall herum. Sie waren besonders scharf auf die Sonnenblumensamen, die sie den ganzen Tag lang aus den Blütentellern zupften. 

Nach einer Weile habe ich diesen kleinen Kerl bemerkt, der total durchdrehte, bei dem Versuch, genau diese Blüte zu erreichen. Ich habe ihm kiechernd eine Weile zugesehen. Dann habe ich mir die Kamera geschnappt und habe mich draußen an ihn angeschlichen. Es hat tatsächlich geklappt ohne ihn zu verjagen und ich habe dieses Stück Video von ihm mitgebracht.

Ich hoffe, Ihr habt damit genausoviel Spaß!


1 comment:

  1. Awwwww der Kleene ist Zucker!!!! <3 Ich möchte sofort auch ein Streifenhörnchen!!

    ReplyDelete